Je ziet hier een aantal foto’s en tekeningen. Er zit een natuurkundige wet of regel achter … Kies een foto uit.

1. Waarom kies je deze foto of deze tekening?

2. Beschrijf de foto of de tekening
Wat zie je op de foto?
Waar denk je dat de foto genomen is?
Vind je dit ook in jouw leefomgeving?
Uit welke materialen zijn die voorwerpen gemaakt?

3. Welke wet of regel in de natuurkunde kun je hier ontdekken?
Probeer die eens duidelijk uit te leggen aan ons.
Moeilijk? Ga eens kijken op de site van de Nederlandse schooltelevisie onder TECHNIEK!

4. Zoek nog andere toepassingen uit je omgeving.
Illustreer met foto’s

5. Wie heeft dit uitgevonden?
* Heeft 1 persoon dit uitgevonden?
* Geef de ontwikkeling doorheen de geschiedenis

6. Kan het mislopen met dit apparaat?
* Wat zijn de zwakke punten?
* Hoe kan je het best onderhouden?
* Wat kan je best af en toe controleren?

7. Probeer één van de toepassingen uit punt 4 zelf te maken met het materiaal dat je vindt in de klas
Vraag de camera aan Wim en neem een foto van je creatie zodat je die ook in je presentatie kunt voegen.
Tijdens je presentatie toon je natuurlijk je creatie in “levende lijve”.