In de morgen heeft Wim vaak een krantenartikel mee naar de klas.
Nadat we die besproken hebben, komt het artikel te hangen aan het prikbord.
Elke maand worden de artikels in de artikelmap opgeborgen en is er weer plaats voor nieuw nieuws.
Heb jij ook al eens een artikel meegebracht?

Je mag altijd gaan neuzen in de map of een artikel van het prikbord halen om er een blog over te schrijven.
Wil je die meedoen naar huis? Kopieer dan gewoon het artikel en hang het terug aan het prikbord of stop het terug in de map, bij de juiste maand.

Nadat je je blog hebt geschreven en die opgestuurd hebt, gaat Wim die nakijken en publiceren op onze blog:
♫De klas van Wim♫

Hoe pak je nu best zo’n blog aan?

1. Kies een onderwerp waar je door geraakt bent, kies iets uit je leefwereld/gevoelswereld waar je ons iets over wil vertellen

2a. Artikel? Lees het artikel nog eens grondig na
Staan er woorden of zinnen in die je niet begrijpt? Ga op zoek in je woordenboek of vraag uitleg aan Wim of een andere volwassene.

2b. Ander onderwerp gekozen
Maak een woordveld met trefwoorden die je zal verwerken in je tekst.

3a. Het schrijven over het artikel of een onderwerp waar je door geraakt bent:
* Inleiding: Vertel ons kort waar je onderwerp over gaat.
* Vraag: Schrijf op wat het probleem is in een vraag.
* Midden: Wat vind je goed en niet goed zoals ze dit probleem vandaag aanpakken?
Waar ga je absoluut niet mee akkoord?
Hoe denk jij dat dit beter kan opgelost worden? Geef voorstellen.
* Slot: Schrijf je besluit op. Wat je eind-mening is over dit onderwerp.

3a. Het schrijven over iets uit je leefwereld/gevoelswerld:
* Inleiding: Vertel ons kort waar je onderwerp over gaat.
* Midden: De vragen wie, wat, waar, wanneer, hoe en waarom kunnen je helpen om je tekst te schrijven.
* Slot: Schrijf je besluit op. Wat je eind-mening is over dit onderwerp.